4 extra papieren specials per jaar voor Kek Mama

DPG stoot Kek Mama af

Na Flow gaat ook Kek Mama de frequentie verhogen. De glossy voor moeders van jonge kinderen verschijnt nu nog 12 keer per jaar en krijgt in 2020 4 extra edities.

“In een tijd waarin veel andere tijdschriften hun frequenties verlagen, doen wij het tegenovergestelde: het gaat zo goed met Kek Mama dat we de verschijningsfrequentie juist verhogen”, vertelt hoofdredacteur Helene van Santen.

Van online naar print

Het merk Kek Mama heeft z’n bereik de afgelopen jaren zien stijgen. Dat komt vooral door online. Het merkbereik (een combinatie van print en online) van Kek Mama met 30% gestegen: van 247.000 in 2017 (NOM Magazinemerken 2017-II) tot 320.000 in 2019 (NOM Magazinemerken 2019-II). Van Santen: “Ook zien we een steeds grotere overlap van online lezers naar het magazine. We slagen er dus in om online een nieuwe doelgroep aan te trekken, die via Kekmama.nl kennismaken met het merk, geïnteresseerd raken en daardoor het magazine gaan kopen.”

Print: rust in drukke tijden

“Daarnaast wordt een papieren magazine steeds hoger gewaardeerd,” aldus Van Santen. “In deze drukke tijden waarin we altijd bereikbaar en online zijn, is Kek Mama magazine een heerlijk offline rustmoment voor drukke moeders. Wij bieden hen hét momentje voor zichzelf. En dat gunnen we ze nóg meer door vaker per jaar te verschijnen.”

16 edities per jaar

De 16 edities bestaan uit 12 reguliere edities en 4 themanummers. Voor 2020 zijn die thema’s ‘ontaarde moeders’, zomer, liefde & sex, en winter. “De themanummers zijn echte bewaarnummers, waarmee we extra uitpakken”, licht Van Santen toe. “We beginnen in februari met het ‘ontaarde moeders’-thema, waarmee we de imperfectie van alle moeders toejuichen: het moederschap is niet makkelijk, we willen ernaast nog een heleboel andere dingen (carrière, sport en een sociaal leven), dus we maken er allemaal weleens een potje van. Dat maakt het juist zo leuk, want daar lachen we alleen maar om.”

Weer een frequentie omhoog

Kek Mama wordt uitgegeven door Sanoma. Vorige maand kondigde een andere succesvolle Sanoma-titel ook aan de frequentie te verhogen. Flow gaat van acht naar tien nummers per jaar in 2020.

Hondsmoe

Kek Mama is er – volgens de redactie – voor de leukste vrouwen die ook moeder zijn. De lezersbelofte van Kek Mama is het antwoord op de vraag: ‘Wat wil je lezen als je hondsmoe in je bedje ligt?’. De redactie gebruikt deze intentie bovendien als redactionele toetssteen. De content speelt in op herkenbaarheid bij de doelgroep. Verhalen mogen ook een knipoog hebben, relativeren of een beetje humor bevatten.

0 replies on “4 extra papieren specials per jaar voor Kek Mama”