Marjolein Denekamp wordt de nieuwe CEO van Roularta Media

Marjolein Denekamp wordt de nieuwe CEO van Roularta Media. Ze gaat de Nederlandse tak van de uitgever leiden en wordt ook lid van het internationale management.

Marjolein Denekamp wordt de nieuwe CEO van Roularta Media Nederland. Denekamp werkte de afgelopen 6 jaar bij Hearst Netherlands en hield zich daar bezig met de digitale transformatie van de uitgever. Ze vervangt Erwin Luit die voor de zomer bij Roularta vertrok en per 1 januari B2B-uitgever Door Media Group (Misset en Rendement) gaat leiden.

Marjolein Denekamp start begin januari als nieuwe CEO bij Roularta. Ze gaat ook deel uitmaken van het management van het Belgische moederbedrijf Roularta Media Group (RMG). Ze gaat zich bezighouden met de implementatie van de RMG-visie en -strategie in Nederland, die gericht is op digitalisering, innovatie, duurzame groei en partnerships.

Denekamp heeft de afgelopen 6 jaar gewerkt bij Hearst Netherland en heeft daar veel ervaring opgedaan met digitalisering. In haar laatste functies was ze Chief Digital Officier en Chief Audiences & Growth. Daarin gaf ze leiding aan de business units die zich bezighouden met digitaal, data, ontwikkeling en marketing.

Denekamp over haar nieuwe uitdaging: “Roularta Media Nederland bezit een breed portfolio van topmerken met sterke communities en kent – tegelijkertijd – de uitdagingen om recente acquisities (New Skool Media, WPG), de digitale transitie en cultuursamensmelting vorm te geven. Ik kijk ernaar uit om samen met de teams in Nederland en België de visie van Roularta Media Group door te vertalen en verder uit te bouwen.”

Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group: “Een ambitieuze strategie in een uitdagende mediasector kan alleen gerealiseerd worden met de juiste talenten en competenties. Daarom ben ik zeer verheugd om Marjolein te verwelkomen in ons managementteam om de groeistrategie en de digitalisering van RMN te versnellen.

 

Foto: Yvette Kulkens Photography

0 replies on “Marjolein Denekamp wordt de nieuwe CEO van Roularta Media”