Anne Marije de Vries Lentsch wordt CCO bij Hearst Netherlands

Anne Marije de Vries Lentsch weg bij Cosmopolitan. ze wordt hoofd van Hearst Agency

Anne Marije de Vries Lentsch benoemd tot Chief Commercial Officer bij Hearst Netherlands. In deze nieuwe rol geeft ze leiding aan beide commerciële b2b-afdelingen van Hearst. Naast The Hearst Agency, de afdeling voor branded content en native advertising (commercieel-redactionele samenwerkingen), geeft ze ook leiding aan het sales- advertisingteam. Daarmee volgt ze Vincent Siegelaar op. Als Commercial Director, verlaat hij de organisatie.

De benoeming van De Vries Lentsch is onderdeel van de strategische veranderingen in het kader van ‘One Hearst Europe’, waarmee Hearst zich richt op een geïntegreerde, gezamenlijke aanpak binnen Europa. Door deze veranderingen zullen de activiteiten in de vier Europese markten van Hearst – het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje en Nederland – beter op elkaar worden afgestemd.

Marketing, hoofdredactie en branded content

Anne Marije de Vries Lentsch werkt al sinds 2004 in de bladen. Eerst als marketing manager van Marie Claire en Grazia (bij Sanoma) en later als hoofdredacteur van Cosmopolitan. In 2018 werd ze bij Hearst directeur van ‘the Agency’ en overzag ze branded content en native advertising bij Hearst. De Vries Lentsch: “Behalve dat ik het een enorme eer vind, kijk ik ernaar uit om de kennis die ik heb opgedaan als marketeer, hoofdredacteur en Director Branded Content te gaan toepassen in deze nieuwe rol. Ik heb Hearst als bedrijf zien groeien naar waar we nu staan: een service driven mediahuis.”

Positiviteit

De Vies Lentsch vertelt dat er bij Hearst onlangs een nieuw programma is gestart: ‘The Power of Positivity’. “In ons digitale bereik zien we al een groei-effect. Het doel is onze learnings van dit programma te vertalen naar onze partners en hen te helpen. Mijn mantra is altijd geweest: ‘Be Better Together’. En in deze uitdagende tijden geloof ik nog meer in samenwerken en samen delen.”