‘Foleon’ nieuwe naam voor platform voor interactieve webcontent

foleon instant magazine

Het Nederlandse bedrijf om digitale magazines mee te maken, Instant Magazine, krijgt een nieuwe naam: Foleon. De naamsverandering past beter bij de veelzijdigheid van het platform, de grotere visie en de nieuwe huisstijl. 

Foleon

Het creatieve platform van voorheen ‘Instant Magazine’ maakt het mogelijk online magazines mee te maken. Maar het bedrijf ontwikkelde zich en maakte meer gebruikstoepassingen mogelijk en daardoor paste de naam niet meer. CEO en co-founder, Daan Reijnders, over de nieuwe naam: Foleon is afgeleid van het latijnse woord ‘Folio’ en ‘Portfolio’, de ‘on’ staat voor interactief en online.

Niet alleen online magazines

De oude naam ‘Instant Magazines’ dekte de lading niet meer, want online magazines maken was lang niet het enige wat mogelijk was met het platform. Interactieve brochures, whitepapers en interne nieuwsbrieven zijn een aantal van de producten die gemaakt kunnen worden met het creatieve platform.

”We willen het platform zijn voor alle content die je voorheen in print en pdf produceerde” aldus Daan Reijnders. ”Daarnaast helpen we onze klanten graag met het creëren van relevante content die visueel aantrekkelijk, interactief en goed leesbaar is op ieder apparaat. Alle publicaties zijn meetbaar, waardoor onze gebruikers waardevolle inzichten krijgen in het lezersgedrag, waarmee zij hun content nog beter kunnen afstemmen op hun doelgroep.”

Bekijk meer op de website van Foleon →