Inzendingen voor Mercurs 2019 kan tot 2 oktober

Mercurs 2019

De Magazine Media Associatie (MMA) organiseert elk jaar in december de uitreiking van de Mercurs: dé vakprijzen voor de mediabranche. De prijzen worden uitgereikt aan personen of mediamerken die zich het afgelopen jaar in de branche verdienstelijk hebben gemaakt. Inzendingen moeten uiterlijk woensdag 2 oktober bij de organisatie binnen te zijn.

Negen categorieën

Magazinemerken die op eigen initiatief en voor eigen rekening en risico op de Nederlandse consumentenmarkt worden gebracht kunnen zich kandidaat stellen. Voor negen categorieën kunnen magazinemakers inzenden om mee te dingen naar de Mercurs 2019. Zowel print als online magazinemerken komen in aanmerking voor de toekenning van een prijs. Er zijn dit jaar twee nieuwe Mercurs: de Mercur Event van het Jaar en de Mercur Marketinginnovatie van het Jaar. Dit zijn de negen categorieën:

  • Magazinemerk van het Jaar
    Hiervoor komen magazinemerken in aanmerking die het afgelopen jaar opvallend goed gepresteerd hebben op zowel redactioneel als commercieel gebied.
  • Artdirection van het Jaar
    Voor de toekenning van deze Mercur dient de artdirection van een (online)magazine erg hoog niveau geweest te zijn. Zowel een continue verbetering van de vormgeving als ook een volledige restyling van het magazine kunnen naar deze prijs meedingen.
  • Hoofdredacteur van het Jaar
    Hierop maken hoofdredacteuren en contentdirectors kans die hun magazinemerk op een onderscheidende, met name vernieuwende, manier hebben ingevuld.
  • Reportage van het Jaar
    Deze Mercur kan gewonnen worden door een beeldreportage, videoreportage, audioreportage of tekstreportage die vanuit een origineel en creatief idee is ontwikkeld, van hoge kwaliteit is en veel impact heeft.
  • Cover van het Jaar
    Hiervoor komen covers van printuitgaven van magazinemerken in aanmerking, die op verschillende aspecten worden beoordeeld: origineel, creatief, esthetisch, aantrekkelijk, onderscheidend en passend bij het magazinemerk.
  • Partnership van het Jaar
    Voor toekenning van deze Mercur dient er een succesvolle commerciële samenwerkingsvorm van een magazinemerk of-uitgeverij tot stand zijn gekomen die tot concrete en positieve resultaten heeft geleid.
  • Belofte van het Jaar
    Deze Mercur kan geworden worden door talenten die zich het afgelopen jaar hebben onderscheiden door de opvallend hoge kwaliteit van hun persoonlijke professionele vaardigheden en/of hun originele, creatieve en innovatieve ideeën.
  • Event van het Jaar
    Voor een Mercur in deze categorie komen excellent georganiseerde evenementen van mediamerken in aanmerking die in het afgelopen jaar de band met de doelgroep hebben versterkt, de brand awareness hebben versterkt en commercieel goed gerendeerd hebben.
  • Marketinginnovatie van het Jaar
    Marketingactiviteiten gericht op de consument die in het afgelopen jaar hebben geleid tot het vergroten van het bereik van een magazinemerk en/of het succesvol exploiteren van dit bereik, komen in aanmerking voor een Mercur in deze categorie.

Inschrijving

De uitreiking van de Mercurs vindt plaats op donderdag 12 december in het DeLaMar theater in Amsterdam. Inschrijven kan tot uiterlijk 2 oktober op de site van de Mercurs.