Karin Swerink benoemd tot algemeen hoofdredacteur van LINDA.magazine.

 Karin Swerink verlaat Vogue voor LINDA. Vanaf mei wordt ze verantwoordelijk voor alle printtitels van LINDA. Ze gaat rapporteren aan Linda de Mol en Jildou van der Bijl, beide creatief directeur van mediamerken LINDA. en Net5. 

Swerink (50) begon haar carrière als stilist bij weekblad Yes. Daarna ging ze aan de slag bij Libelle als redactiemanager en groeide door naar adjunct-hoofdredacteur. In 2005 lanceerde ze Glamour in Nederland en vanaf 2012 leidt ze het internationale modetijdschrift VOGUE in Nederland.

Linda de Mol: “We zijn er enorm trots op dat we zo’n geweldige vakvrouw aan ons team kunnen toevoegen. Met haar ervaring heeft Karin bewezen voor alle vrouwen van Nederland mooie bladen te kunnen maken. Zij brengt daarnaast een berg aan kennis mee op het gebied van fotografie. En haar gevoel voor tijdgeest en smaak en haar prettige, nuchtere persoonlijkheid passen perfect bij het merk LINDA.”

Jildou van der Bijl: “De afgelopen elf jaar heb ik met ongelooflijk veel liefde, samen met de meest bijzondere en talentvolle mensen, het blad LINDA. en aanverwante specials gemaakt. Met als motto: zonder wrijving geen glans. Van de eerste L’HOMO. met Arie Boomsma op de cover tot de nummers over Me Too, met Michelle Obama of ons recente Kanker-issue. Nu het mediamerk LINDA. steeds groter wordt, draag ik vol vertrouwen het algemeen hoofdredacteurschap over aan Karin, die ik ken als bevlogen bladenmaker en inspirerende mediaprofessional. We weten zeker dat het magazine bij haar in goede handen is en kijken ernaar uit om met haar samen te werken, zodat Linda en ik onze aandacht kunnen richten op het verder uitbouwen van de merken LINDA. en Net 5.”

Karin Swerink: “Met pijn in mijn hart verlaat ik mijn VOGUE en het geweldige VOGUE team. We hebben de afgelopen zeven jaar met heel veel liefde en ambitie VOGUE Nederland als merk neergezet, ik zal die periode altijd blijven koesteren. Maar LINDA. is een magisch merk, altijd verrassend, super succesvol, en niet meer weg te denken uit het Nederlandse medialandschap. Ik kon deze once in a life time opportunity om aan het roer te staan van dit prachtige merk als bladenmaker dan ook niet voorbij laten gaan. Ook was de klik met Linda en Jildou er gelijk. Ik verheug me enorm op de samenwerking met hen en iedereen die bij LINDA. betrokken is.”