Kek Mama wordt overgenomen door Familyblend en Kompas Publishing

DPG stoot Kek Mama af

DPG Media stoot Kek Mama af. Het glossy magazine voor moeders, zal worden overgenomen door Kompas Publishing en Familyblend. DPG Media blijft actief in het mediasegment voor jonge ouders met de titel Ouders van Nu.

Wanja Allessie, Directeur Special Interest Media bij DPG Media: “Om (aanstaande) ouders zowel offline als online optimaal te bedienen in hun interesses brengen we focus aan in de merken en kanalen door te kiezen voor Ouders van Nu.” De keuze voor Ouders van NU is een logische. Het blad heeft met ruim 22.000 gerichte betaalde oplage een groter bereik dan Kek Mama, waarvan de oplage de afgelopen jaren is gezakt tot 13.000 lezers.
Allessie: “DPG Media behoudt hiermee de grootste print-editie en zet tevens fors in op de digitalisering. Ik ben daarnaast heel blij dat we een goed thuis hebben gevonden voor Kek Mama, een prachtige glossy en online platform voor moeders, waar het de volle aandacht krijgt die het verdient.”

Influencer marketing en branded content

Rik van Elk, eigenaar Familyblend: “Wij zien Kek Mama en haar team als een waardevolle toevoeging aan ons portfolio.” Familyblend is een bureau met activiteiten in advertising, branded content en influencer marketing in het segment van jonge ouders. “Het merk en platform Kek Mama verder uitbouwen vraagt om specifieke aandacht. Met onze ervaring binnen deze doelgroep, persoonlijke aanpak en de inzet van ons influencerkanaal zien wij een mooie toekomst voor Kek Mama, zowel online als offline!”
Kompas Publishing is het bedrijf van oud CFO van Sanoma, Aart Wallet. Eerder nam Kompas Publishing Startpagina en Schoolbank.nl over van DPG Media.

Medewerkers mee

Kompas Publishing en Familyblend willen samen met de huidige medewerkers van Kek Mama verder bouwen aan de toekomst van het merk. Jannine Berkelaar, hoofdredacteur Kek Mama: “Ik ben enorm trots op wat we de afgelopen jaren met Kek Mama hebben neergezet. Met de eerlijke verhalen, persoonlijke interviews en treffende columns zorgen we voor herkenning bij alle vrouwen die ook moeder zijn. Ik kijk uit naar een succesvolle samenwerking waarin we dé crossmediale glossy voor moeders nog meer op de kaart zullen zetten.”