Libelle zoekt contact

Vandaag opent Libelle een pop up Warenhuis in Haarlem. Het Libelle Beach Café is een winkel, café, ontmoetingsplek en workshopruimte in één. Doel van de winkel is om een nieuwe manier te zoeken om het contact tussen het merk en de doelgroep te vergroten.

Libelle-beach-cafe-3-650x482“We zijn op zoek naar een nieuwe manier om contact te krijgen met onze lezers”, zegt adjunct hoofdredacteur Mareen Belderink. Het concept van deze winkel, waarin je allerlei mooie dingen kunt zien, proeven, kopen en beleven, sluit ook goed aan bij het merk, vindt ze. “Libelle is vooral een merk dat uitblinkt in gevoel en stijl en dat zie je terug in de winkel.”

Kopen en beleven

De winkel is een samenwerking tussen het tijdschrift en een aantal partners, die producten of belevenissen leveren. Dolcis levert hippe schoenen, The Body Shop zorgde voor beauty producten en lezeressen kunnen tijdens de koffie een tablet van Intel erbij pakken waarop styling filmpjes draaien.

Rondreizend circus

Het gaat om een eenmalig project. “De winkel in Haarlem is een proef”, aldus Belderink. “Onze ambitie is wel om dit een bestaand concept te laten worden, dat als een reizend circus verschillende steden aandoet.” Ze geeft toe dat de redactie stiekem hoopt op een succes en een vertaling in vaste adressen.

Libelle-beach-cafe-1-612x600Fysieke extensies

Libelle is niet het eerste blad met een café of winkel. Het lifestyleblad Monocle heeft café’s in Londen. Het Amerikaanse tech blad Wired heeft winkels vol gadgets. En woonwinkel Nijhof is Baarn heeft een VT Wonen collectie.

Het Libelle Beach Café is te vinden aan de Zijlstraat 76 in Haarlem en geopend tot 11 oktober. Dan bellen we weer even met Maureen of het gelukt is, om de doelgroep te raken!

Fotocredit: Haarlemcityblog.nl

0 replies on “Libelle zoekt contact”