LINDA. gaat naar Talpa

linda magazine talpa network

Sanoma Media Netherlands verkoopt per 1 maart 2019 Mood for Magazines aan mediabedrijf Talpa Network en Linda de Mol. Talpa Network wordt hiermee echt een mediabedrijf, want crossmedia uitgeverij Mood for Magazines heeft alle uitgaven van LINDA. in haar portfolio. 

Het succes van LINDA.

Mood for Magazines werd mede-opgericht door Linda de Mol was de afgelopen 15 jaar onderdeel van Sanoma Media Netherlands. De afgelopen jaren werd naast de LINDA. ook de LINDA.meiden, de LINDA.foundation, L’HOMO en LINDA.nieuws en LINDA.tv gelanceerd. Mood for Magazines en Talpa Network willen samen de bestaande platformen van de crossmedia-uitgeverij versterken en nieuwe ontwikkelen.

Creatief directeur van LINDA., Jildou van der Bijl: ‘’Het is altijd onze droom geweest om een vrouwenmerk neer te zetten dat over 80 jaar nog steeds is geworteld in de Nederlandse samenleving. Dat nog relevant is, ook als wij zelf er al lang niet meer zijn. Dat is een droom van ons beiden. En van al die creatieve en commerciële geesten die bij ons werken en bruisen van de energie om van LINDA. het grootste en leukste vrouwenmerk van Nederland te maken. Die droom heeft door de samenwerking met Talpa Network nog meer kans van slagen.’’

Het succes van LINDA. is groots, gemiddeld kopen 230.000 maandelijks het tijdschrift. Een social media strategie die goed is voor meer dan 1 miljoen volgers en LINDAnieuws met bijna 20 miljoen pageviews per maand.

Linda de Mol en Jildou van der Bijl - LINDA. gaat naar Talpa

Creatief directeur

In januari maakte Linda de Mol al bekend dat zij voortaan voor Talpa Network werkt en nu komen ook alle tijdschriften die haar naam dragen onder hetzelfde dak te vallen. En dat niet alleen: creatief directeur van LINDA., Jildou van der Bijl, wordt samen met Linda de Mol creatief directeur van de zender NET5.

‘’Jildou en ik dachten al eens eerder: Net5 en LINDA. zijn twee merken die samen iets heel speciaals, iets heel goeds kunnen opleveren. Maar ja, daar heb ik helemaal tijd voor, dacht ik er meteen achteraan. Zo is het gekomen. In gesprekken met Talpa, immers de eigenaar van Net5, over deze gedachte doemden ineens heel veel nieuwe mogelijkheden op. Daar kregen we zoveel energie van. Mijn hart ligt bij tv én print dus ik word van de combinatie heel erg gelukkig.’’ aldus Linda de Mol.

Jildou van der Bijl voegt toe: ‘’Dit is een waanzinnige kans om de sterke vrouwenmerken LINDA. en Net5 nog relevanter te maken voor zowel consumenten als adverteerders. De mogelijkheden zijn eindeloos, mijn hoofd zit al vol plannen. En ik heb veel zin om samen met Linda en de mensen van Talpa Net5 uit te bouwen tot de meest impactvolle vrouwenzender van Nederland.’’

Investeren in groei

Talpa Network wil investeren in de groei en uitbreiding van LINDA. op alle verschillende platformen. Daarnaast worden er ook samenwerkingen ontwikkeld met andere Talpa Network kanalen, zoals radio en televisie.

”Mood for Magazines is in haar genre hét benchmark multimediabedrijf in Nederland. Schitterende merken met een echte en hechte binding met de diverse doelgroepen” aldus CEO van Talpa Network, Peter de Monnink. ”Voor Talpa Network een nieuwe parel in het portfolio. De fantastische vakmensen die voor LINDA. werken, blinken uit in creativiteit. Samen met Net5 en andere merken is dit een springplank voor groei. Dat ondersteunen wij van harte.”

Afbeelding Linda de Mol en Jildou van der Bijl: Marc de Groot