LINDA gaat werken aan diversiteit

LINDA. Linda de Mol en Jildou van der Bijl

De redactie van LINDA. heeft het Charter Diversiteit ondertekend. Daarmee start het mediamerk met acties om meer diversiteit en inclusie te bewerkstelligen.

Het Charter Diversiteit gaat LINDA. ondersteunen met praktisch advies hoe je als mediamerk kunt werken aan diversiteit. Ook brengt de organisatie achter het charter, Stichting van de Arbeid, gaat de redactie ook in contact brengen met relevante netwerken. Het Charter Diversiteit is onderdeel van een Europees netwerk van Charters en is in Nederland al door honderden bedrijven ondertekend. In de media zijn dat onder andere AT5, KRO-NCRV, BNNVARA en VPRO.

Maatschappelijke vooruitgang

Jildou van der Bijl, hoofdredaceteur van LINDA. vertelt hierover op Linda.nl: “Wij zijn een groot mediamerk voor vrouwen en leveren daarmee een grote bijdrage aan de beeldvorming in ons land. Om die reden voelen wij ons ook verantwoordelijk om bij te dragen aan maatschappelijke vooruitgang. We willen een afspiegeling zijn van alle vrouwen in onze samenleving waarin iedereen zich herkent en thuisvoelt.”

In media en op de werkvloer

De uitdaging voor LINDA. Zit niet alleen in het verspreiden van een meer divers mensbeeld via de eigen kanalen, maar ook in het bewerkstelligen van een betere afspiegeling van de maatschappij op de werkvloer.