LINDA.tv blijft gratis

LINDA.tv

De app LINDA.tv blijft gratis toegankelijk. En de video’s van de redactie zullen ook op Youtube en Net5 verschijnen. Goed nieuws voor de huidige 130.000 kijkers en iedereen die dat nog van plan was. We vroegen Jildou van der Bijl, hoofdredacteur van LINDA. over het hoe en waarom.

LINDA.tv zou een betaalde app worden. Waarom zien jullie daar vanaf?

“We zijn inmiddels ruim vier maanden live. We hebben aan de knoppen gedraaid en veel geleerd. Bijvoorbeeld dat unieke LINDA.tv programma’s het best bekeken worden, dat de content heel positief beoordeeld wordt en dat veel grote adverteerders graag met ons willen samenwerken. We luisteren goed naar alle geluiden van kijkers en we discussiëren met vakgenoten over LINDA.tv. Van programmamakers, adverteerders tot onze collega’s van lineaire tv. Dit om LINDA.tv continu te optimaliseren voor consumenten en adverteerders.
Om nog meer mensen te plezieren met onze content, hebben we besloten dat LINDA.tv gratis blijft. Ons doel is: meer gebruikers en dus meer kijkers per programma’s.”

De cijfers ontwikkelen zich voorspoedig. Zijn jullie tevreden?

“We zijn zelfs heel erg tevreden. In 4,5 maand tijd hebben we meer dan 130.000 LINDA.tv gebruikers aan ons weten te binden. Een heel mooi aantal voor een nieuw digitaal contentproduct.”

Wat wordt het beste bekeken?

“Al onze eigen programma’s doen het supergoed. Toppers zijn: het interview-programma ‘De Mobiel Van…’, de real-life soap ‘Bobbi Gaat Dieper’, ‘Met de Billen Bloot’ over het naakte lijf; het leven van de Brabantse socialite Marianne Strijbosch, Halina’s vlog natuurlijk. Maar ook ‘Goedemorgen’ waarbij een gewone bijzondere Nederlander zijn ochtendritueel per Go Pro laat zien. En ‘LOVE LETTERS 2.0’ is populair, waarbij we op bezoek gaan bij stellen die jaren geleden in het programma LOVE LETTERS door Linda de Mol zijn getrouwd.

Humor doet het sowieso héél goed: BN’ers die haattweets voorlezen in ‘A-Social’, ‘STOM!’ waarin bekende lui dieper ingaan op wat zij stom vinden (naar de rubriek in LINDA.). Wij maken vooral programmaatjes over mensen. Ook als het lifestyle is, staat de mens centraal. Daarom scoort Fred van Leer goed, die in de kast duikt van een gewone vrouw. Het gaat over de vrouw – en daarna pas over haar kledingsmaak.
Ons best bekeken programma is zonder twijfel: ‘Bitterzoet’. Dit is onze eigen eerste komische dramaserie. ‘Bitterzoet’ is een scripted short format en is exclusief ontwikkeld voor LINDA.tv door de makers van Gooische Vrouwen. De lancering van ‘Bitterzoet’ is een belangrijke stap voor LINDA.tv, dat als videoplatform continu in ontwikkeling is. De serie werd in korte tijd zeer populair. Meer dan 60.000 mensen keken naar de eerste aflevering binnen de LINDA.tv app.”

We maken dus de cirkel rond met lineaire tv.

Hebben jullie snode plannen voor de komende maanden

“Snode plannen hebben we altijd bij LINDA.tv”, zegt Jildou lachend. “We hebben in nog geen 5 maanden tijd 43 eigen formats bedacht, geproduceerd – of laten produceren – en gepubliceerd. En we gaan in dit tempo vrolijk door. Dat betekent dat we continue een stroom aan nieuwe programma’s hebben. Je hoeft je nooit te vervelen bij LINDA.tv. We gaan ook meer experimenteren met onze content op andere platforms. Zo zijn alle LINDA.tv programma’s binnenkort onder andere te zien op het LINDA.tv Youtube-kanaal. En we zijn ook heel nieuwsgierig wat LINDA.tv content doet op lineaire tv. Waar we hartstikke trots op zijn is dat het LINDA.tv-programma ‘De Mobiel Van’ vanaf 17 maart ook wordt uitgezonden op NET5. In De mobiel van interviewt Antoinnette Scheulderman bekende nederlanders als Linda de Mol, Irene Moors, Saskia Noort, Bridget Maasland, Anita Witzier en Richard Groenendijk aan de hand van hun mobiele telefoon. Ze krijgt vrij spel om een uur lang ongegeneerd door hun agenda’s, contacten, foto’s en chats te scrollen en zo meer te weten te komen over de persoon achter de mobiel. Dit levert opmerkelijke ontdekkingen en interessante gesprekken op. We maken dus de cirkel rond met lineaire tv.

Echt heel interessant, want LINDA.tv is ook een speeltuin voor start-ups, creatieven, programma- en plannetjesmakers voor hun briljante ideeën die reguliere televisie (nog) niet halen. De meest prominente tv-producers en productiehuizen werken met ons samen omdat ze LINDA.tv – net als wij – spannend, nieuw en veelbelovend vinden. Maar bovenal: heel erg leuk om te maken én naar te kijken. In elk programma zit ongelooflijk veel liefde.”

De Mobiel van LINDA.tv