Miljuschka Witzenhausen komt eenmalig met eigen magazine

Miljuschka Witzenhausen komt met een eigen culinair magazine. In de eenmalige editie deelt ze recepten, geeft ze kooktips en krijgt de lezer een kijkje in haar priveleven. Vanaf eind maart verschijnt het magazine op de deurmat. “Een droom die uitkomt”, aldus Miljuschka.

Het bewaarmagazine

Witzenhausen noemt de eenmalige editie een echt ‘bewaarmagazine’. Het blad telt160 pagina’s met recepten, persoonlijke verhalen en fotografie. Samen met een klein team van professionals heeft Miljuschka dit project op eigen kosten weten te lanceren. Miljuschka is mega-trots op het eindresultaat, zo zegt ze op haar eigen site: “Ik hoop dat ik je blij mag maken met een magazine waarin, naast heel veel tijd en energie, vooral veel culinaire liefde en passie zit en het bewaren meer dan waar is!” Dit is niet het eerste eigen project van Miljuschka, zo heeft ze meerdere eigen televisieprogramma’s gemaakt op RTL en 24Kitchen, heeft ze een eigen kookboek gelanceerd, is ze bekend op haar eigen social mediakanalen en heeft ze al een eigen website Miljuschka.nl.

Limited edition

Het magazine is alleen beschikbaar op haar eigen website. De reden hiervoor is dat ze niet meer wil produceren dan er behoefte is.  Ze wil niet onnodig papier laten bedrukken als het blijft liggen. Ook wil ze geen verspilling van druk- en verzendkosten en dus geldt ‘op=op, geen ‘zolang de voorraad strekt’. Miljuschka heeft de keuze gemaakt om alleen magazines af te drukken die besteld zijn en dat zorgt ervoor dat mensen voor 15 februari hun exemplaar besteld moeten hebben. Als het magazine voor 15 februari is besteld, ligt hij eind maart op de deurmat. Er komt geen tweede druk, laat Miljuschka weten. Een deel van de opbrengsten van het magazine gaat naar het Epilepsiefonds. Miljuschka is ambassadrice van het Epilepsiefonds en ze vindt dan ook dat je dit van een betrokken ambassadrice kan verwachten.

Tekst geschreven door Bo van den Berg