Naast men’s, straks ook women’s health,

Er gaat flink wat gebeuren met de titel Men’s Health. Het mannenblad verhuist – met redactie en al – van Weekbladpers naar Hearst. Vanaf januari zal de titel dikker worden en wordt er gewerkt aan een ‘zusje’. Vanaf april 2013 zal Women’s Health ook aan de portefeuille van Hearst worden toegevoegd. Men’s Health is van oorsprong een Amerikaanse titel en bestaat 25 jaar. Het blad wordt al 15 jaar in Nederland uitgegeven. Hearst beheert ook de Britse licentie van het blad.

Yoga
Volgens Adformatie voelde Hylke van der Meer, directeur van Weekbladpers Uitgevers, van Men’s Health weinig voor de lancering van Women’s Health in Nederland. Het was een reden om eerder dan gepland de licentie over te dragen aan een nieuwe uitgever. Women’s Health zou niet passen in dezelfde stal als het vrouwenblad Yoga. Weekbladpers behoudt wel de titel Runner’s World.

Internationaal
Hearst is de afgelopen maanden flink aan het uitdijen. In oktober werd het nieuws bekend dat Cosmopolitan van Sanoma naar Hearst verhuist. Luc van Os, uitgever van Hearst zegt in Adformatie een voorkeur te hebben voor sterke, internationale merken.

Santé
De ontwikkeling van Men’s Health is al jaren stabiel en neemt, net als de meeste titels, marktconform af. Hoe het Women’s Health zal vergaan, is nog gissen. Sanoma stopte in 2008 met Top Santé vanwege tegenvallende oplage-ontwikkelingen. Ook Audax ziet de oplage van Santé dalen.