New Skool Media verwerft belang in Findyourbike

New Skool Media verwerft belang in Findyourbike

Uitgeverij New Skool Media heeft een belang verworven in Findyourbike. Findyourbike is de online marktplaats voor nieuwe en gebruikte racefietsen, mountainbikes en E-bikes. Met de samenwerking wil New Skool Media, uitgever van verschillende special interest magazines over fietsen, de reikwijdte van de titels uitbreiden binnen de doelgroepen van fietskopers en –verkopers.

Find Your Bike is een e-commerce platform voor bestaande en gebruikte fietsen. Het onderscheidt zich van bestaande platformen door de geavanceerde zoekfuncties. Findyourbike wordt zowel gebruikt door particulieren als door professionele handelaren. De activiteiten van Findyourbike sluiten goed aan bij de merken en doelgroepen van New Skool Media. Wielrenners, mountainbikers en e-bikers worden door New Skool Media bediend door titels als Fiets Magazine, Procycling en Fiets Actief.

Strategie van overnames

Volgens Erwin van Luit, CEO van New Skool Media past de samenwerking met Findyourbike in de strategie om bestaande dienstverlening van de uitgeverij uit te breiden. Daarbij richt New Skool zich op succesvolle bedrijven en merken die dezelfde doelgroepen hebben als de tijdschriften. Eerder werd voor de titel Knip al een e-commerce platform overgenomen. Met naaipatronen.nl heeft New Skool Media de omzet uit de webshop aanzienlijk vergroot. Volgens Van Luit is het slimmer om over te nemen, dan zelf iets vanaf de grond af opbouwen.

Bereik en ambitie

Erwin van Luit: “Wij zijn zeer verheugd om deze participatie te mogen aankondigen. We hebben eerder gecommuniceerd dat het gericht acquireren van, of participeren binnen online platformen die onze titels versterken en ons in contact brengen met nieuwe doelgroepen een belangrijk onderdeel van onze strategie is. Findyourbike is een zeer veelbelovend platform met een goed aanbod, een goed bereik, veel ambitie en middelen om een marktleidende positie te veroveren. Met Findyourbike zullen we de online marktpositie van onze fietstitels en ons bedrijf verder versterken.”

Photo by Coen van de Broek on Unsplash