Nieuwe glossy voor ondernemende vrouwen: Renata Magazine

Vorige week werd Renata Magazine gelanceerd, een glossy magazine voor ondernemende vrouwen.

Het blad belooft wat. Op de cover staat: Spannend, Inspirerend, Stoer. In het persbericht: ‘Geen getut over make-up of een top 5 van slechtst geklede BN’ers.’

Renata Magazine is geïnitieerd door ondernemers Renata Willems en Janette Visser. Ze vonden dat het hoog tijd werd voor een ondernemersglossy. “Die is er namelijk nog niet”, aldus Renata Willems. “Dus toen dacht ik: dan maak ik hem zelf. De grootse uitdaging  was om een super mooi inspirerend magazine te maken voor ondernemende vrouwen. Dat is gelukt, Renata Magazine ligt in 1700 winkels door heel Nederland en in België.” Renata Magazine verschijnt in een oplage van 10.000 exemplaren en werd vorige week op 29 maart feestelijk gelanceerd in de Stadsschouwburg van Amsterdam.

Een tijdschrift over ondernemende vrouwen bestond eerder wel. Sanoma had het blad Esta, voor hoger opgeleide vrouwen, dat vooral ging over werk, carrière en ondernemen. Het tijdschrift had in z’n hoogtijdagen een betaalde oplage van 75.000 exemplaren. Esta werd in 2013 gestaakt vanwege teruglopende verkopen. In 2017 verscheen de laatste editie van het magazine Lof, over vrouwen met ambitie. Ook lanceerde Ebru Umar in 2014 Fab, een blad voor ondernemende vrouwen. Fab stopte in 2016. Het is Umar niet gelukt om er een winstgevend concept van te maken.

0 replies on “Nieuwe glossy voor ondernemende vrouwen: Renata Magazine”