Nominaties Mercurs 2014

Winaars Mercurs Bladendokter

Het is weer tijd voor het jaarlijkse tijdschriftenfeest, waar uitgevers elkaar mooie prijzen toebedelen. Gekozen worden onder andere: het tijdschrift van het jaar, de meest in het oog springende hoofdredacteur en de beste lancering. De winnaars gaan het komend jaar met hun prijzen mooie sier maken in het schap. Op woensdagavond 10 december hijst toût tijdschriftmakend Nederland zich weer in de galajurk en cumberband voor het jaarlijkse feest in de Kromhouthal in Amsterdam.

prijswinaars_mercursTIJDSCHRIFT VAN HET JAAR

– Esquire (Hearst Magazines Netherlands)
– Flow (Sanoma)
– Quest (G+J Uitgevers)
– Volkskrant Magazine (De Persgroep)
– vtwonen (Sanoma)
Eerdere winnaars: LINDA> (2013), JAN (2012), Grazia (2011), Glamour (2010), Quest (2009), Libelle (2008), Viva (2007).

HOOFDREDACTEUR VAN HET JAAR

– Olivier Heimel – Runner’s World (Weekbladpers Media)
– Thomas Hendriks – Quest (G+J Uitgevers)
– Astrid van der Hulst en Irene Smit – Flow (Sanoma)
– Edwin Reinerie – Winq|GK (Winq Media)
– Daan Roovers – Filosofie Magazine (Veen Media)
Eerdere winnaars: Robert van den Ham – Autoweek (2013), die om nog onbekende redenen op non actief is gesteld, eerdere deze maand, Cécile Narinx – Elle (2012), Jildou van der Berg – LINDA. (2011), Hilmar Mulder – Grazia (2010), Franska Stuy – Libelle (2009), Karlijn van Overbeek – Quest (2008), Arno Kantelberg – Esquire (2007).

LANCERING VAN HET JAAR

– Amayzine.com (PilotStudio)
– Harper’s Bazaar (Hearst Magazines Netherlands)
– De Tuin op Tafel (Vipmedia Publishing & Services)
– Quiet 500 (Stichting Quiet)
Eerdere winnaars: Women’s Health (2013), Vogue (2012), Lotje&Co (2011), Helden (2010), Flow (2009), Oog (2008), Holland Diep (2007). De laatste twee genoemde bladen bestaan niet meer.

Wie zal bovenstaande prijzen winnen? Lees mijn voorspelling op Adformatie

INNOVATIE VAN HET JAAR

– 100%NL Magazine (100%NL Magazine)- Business Club
– De Smaak van Italië (DSV Media)- de halve seal
– Historisch Nieuwsblad (Veen Media) – Eerste Wereldoorlogkrant
– Ouders van Nu (Sanoma) – transformatie naar crossmediaal platform
– Truckstar (New Skool Media) – TruckstarWerk

TIJDSCHRIFTREPORTAGE VAN HET JAAR

– Cosmopolitan – Is hij de ware? (Hearst Magazines Netherlands)
– Kek Mama – Kind op de vlucht (Sanoma)
– Viva – Fokdehokjes (Sanoma)
– Volkskrant Magazine – Hoe gek is Nederland? (De Persgroep)
– Vrij Nederland – Rem Koolhaas (Weekbladpers Media)

ARTDIRECTION VAN HET JAAR

– FD Persoonlijk (FD Mediagroep)
– Happinez (Weekbladpers Media)
– Kunstbeeld (Veen Media)
– Maarten! (Veen Media)
– Volkskrant Magazine (De Persgroep)

MARKETINGACTIE VAN HET JAAR

– Donald Duck – Donald Duck geeft dromen de ruimte (Sanoma)
– Glamour – gepersonaliseerde cover (G+J Uitgevers)
– Quest – De sprinkhaan (G+J Uitgevers)
– Vogue – Vogue Fashion’s Night Out (G+J Uitgevers)