Pink Ribbon: op naar de miljoen

Vanaf vandaag ligt Pink Ribbon in de schappen. Het magazine wordt gemaakt door medewerkers van Sanoma Media en een team van freelancers op vrijwillige basis. De opbrengsten van de verkoop komen ten goede aan onderzoek tegen borstkanker. En opbrengen doet het blad. In 2004, toen de eerste editie werd gelanceerd, bracht het blad ruim vijf ton op. De laatste editie in 2010 haalde € 973.824 aan inkomsten, afkomstig van de losse verkoop en adverteerders.

De editie van 2011 is gemaakt door hoofdredacteur Esther Mutsaers en uitgever Anita Mooiweer. Zij hopen de immer stijgende lijn van opbrengsten voort te zetten. Hopelijk bereiken ze dit jaar de grens van een miljoen euro voor het goede doel. Pink Ribbon wil aandacht vragen voor het feit dat 1 op de 8 vrouwen in Nederland borstkanker krijgt en speelt in op de groeiende behoefte bij het grote publiek om bij te dragen aan een betere wereld, zonder vast te zitten aan een lidmaatschap. Pink Ribbon ligt in de kiosk en is te bestellen bij pinkribbon.nl.