Shot of Joy brengt print magazine uit

Online magazine Shot of Joy werd in mei 2014 gelanceerd als een vernieuwend online magazine-concept. Dagelijks brengt het lezers lifestyle content in tekst, beeld en video. Nu kiest het magazine toch voor good old print. De allereerste versie is net uitgekomen.

Shot of Joy begon 1,5 jaar geleden als videomagazine waarop je een abonnement kon nemen. Het werd opgericht door Marie Nanette Schaepman, de vrouw die eerder tekende voor het concept en de lancering van Jan magazine. Shot of Joy gaat over reizen, eten, drinken en levensgenot en heeft tot doel om elke dag een nieuw artikel te posten om de lezers gelukkig mee te maken. Het print tijdschrift is hier de tastbare versie van. Er is gekozen voor een internationale, Engelstalige uitgave, gevuld met prachtige fotografie, interviews, reisverhalen, recepten en shoppingpagina’s.

shotofjoymag3

Het magazine is 192 pagina’s dik en brengt de kreet: ‘Let’s waste time’ op de cover. Hiermee geeft het blad aan dat je als lezer de tijd mag nemen om te genieten van de dingen waar je gelukkig van wordt. Want we hebben het immers al druk genoeg. Ook voor het maken van het magazine wordt de tijd genomen; “We kiezen in alles wat we doen voor kwaliteit. En niet persé voor kwantiteit. We hebben nu een mooi nummer gemaakt en natuurlijk alweer weer zin in een volgende. Wanneer die uitkomt zal de tijd leren”, aldus Marie Nanette.

Ze koos voor de lancering van een independent magazine, dus het uitgeven en verspreiden van het magazine doet het Shot of Joy team zelf. Daarbij kiezen ze zelf zorgvuldig de winkels en hun plek in het schap uit. Het tijdschrift ligt daardoor zowel in boekhandels als in hippe concept stores in grote steden.

Shot of Joy Magazine is onder andere te koop in de webwinkel van Athenaeum Nieuwscentrum.