Training: Facebook voor mediamerken

Digitale training over Facebook door Bladendokter.nl

Datum: 22-09-2020 | Veel mediamerken zijn afhankelijk van Facebook voor hun bereik en engagement. Inzicht in de werking van dit platform is onontbeerlijk voor redacties. Alles over algrotimes en kliks en likes, leer je in deze digitale training.

Waarom een Facebook training?

Facebook is met ruim 10 miljoen actieve gebruikers in Nederland nog steeds heer en meester op het gebied van sociale media. Ondanks dat een jonger publiek het platform de rug toekeert, groeit het aantal gebruikers al jaren op rij. Vooral bij een doelgroep boven de 40 jaar.

Algortimes

Facebook verandert constant z’n spelregels en wijzigt de algoritmes. Dat kom vaak persoon-op-persoon communicatie ten goede, en is nadeling voor merk-op-persoon communicatie. Voor steeds meer (media)merken is het steeds moeilijker om organisch bereik te laten groeien en meer engagement te hebben met de achterban.

Het juiste gebruik

Inzicht in de algoritmes helpt redacties om meer uit Facebook te halen. De inzet van verschillende tools, zoals video, live, groepen en polls, draagt ook bij aan een groter succes. Als Facebook een instrument is, leer het dan bespelen als een pro. In de digitale training van Bladendokter, leer je in 3 uur het platform goed kennen en leer je er meer uit te halen voor jouw (media)merk. De training biedt veel handreikingen om als redactie direct in te zetten in de dagelijkse praktijk.

Voor wie

Uitgevers, redacteuren, communicatiemedewerkers en online marketeers en content marketeers kunnen zich individueel inschrijven door hieronder het aanmeldformulier in te vullen. De training kan ook in company worden gegeven, bijvoorbeeld voor redacties of als teamuitje. Dat kan digitaal of op locatie.

Inhoud van de training

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Inzicht in het algoritme
  • Contentplan maken
  • Content optimaliseren
  • Sture op meer Engagement
  • Meer volgers krijgen
  • Tools voor planning
  • Statistieken
  • Adverteren

Nodig voor de Facebook training

Voor het volgen van de digitale training is een computer nodig. De training is digitaal en is te volgen via Zoom. Zorg ook dat je tijdens de training bij een Facebook account kan.

Praktische informatie

De training vindt plaats op dinsdag 22 september 2020 van 09.30 tot 12.30 uur. Je kunt je individueel inschrijven met het aanmeldformulier hieronder. De training kan ook in company worden gegeven, bijvoorbeeld voor redacties of als teamuitje (digitaal of op locatie).

  • Kosten: De training kost € 195,- (ex btw) en is inclusief een hand-out met de belangrijkste gegevens

Inschrijven voor 22 september