Training: Instagram voor media en merken

Tijdens de Instagram training van Bladendokter leer je alles over Instagram, waardoor je dit kanaal ook succesvol kunt inzetten voor jouw (media)merk. Deze training wordt alleen in company gegeven.

Waarom een Instagram training?

Er zijn ruim 6 miljoen Nederlanders met een Instagram account, tweederde daarvan opent de app dagelijks. Wereldwijd zijn er ruim 25 miljoen zakelijke accounts geregistreerd en nog veel interessanter: meer dan 200 miljoen van de Instagrammers bekijkt dagelijks een zakelijk account en zelfs 90% van de Instagram gebruikers volgt een zakelijk account. Maar de vraag is niet wat zij doen op Instagram, maar wat doe jij op Instagram?

Een deepdive over Instagram

Deze incompany training kun je in twee varianten boeken: een halve dag of een hele dag waarin de deelnemers werken aan verschillende opdrachten. In beide versies worden deelnemers ondergedompeld in de wereld van Instagram, met een nadruk op strategie.

Voor wie?

De training is ideaal voor iedereen die zakelijk met Instagram bezig is en bezig is met het maken van een strategie voor Instagram. De training wordt idealiter gegeven in groepen van max 20 m/v/x, zodat er voldoende ruimte is voor vragen en discussie. Uitgevers, redacteuren, communicatiemedewerkers en online marketeers kunnen zich inschrijven voor een incompany training, door hieronder het aanmeldformulier in te vullen.

Inhoud van de Instagram training

We hebben een volle planning voor de Instagram training met veel informatie en handige voorbeelden. Na de training zul je met veel kennis en inspiratie naar huis gaan om meteen met jouw zakelijk account aan de slag te gaan. De training duurt van 9.30 uur tot 16.30 uur voor de hele dag. En van 9.30 tot 12.30 uur voor de halve dag.
De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Een contentstrategie maken
  • Een bedrijfsprofiel inrichten
  • Content kiezen: de juiste ‘feed feel’
  • Het laten groeien van jouw account
  • Engagement stimuleren
  • Meer bereik (o.a. via hashtags)
  • Instagram Stories inzetten
  • Verticale video, Reels (en TikTok)
  • Adverteren op Instagram
  • Instagram onderdeel maken van workflow
  • Content creatie + handige tools
  • Tips voor beheren, inclusief inplannen

Nodig voor de Instagram training

Bij deelname aan de training is een telefoon met de (ge-update) app van Instagram nodig, zodat we kunnen oefenen met het maken van Stories of bekijken van gegevens binnen Instagram. Dit hoeft niet per se het merkaccount te zijn, maar mag ook een persoonlijk account zijn.

Praktische informatie

De training wordt alleen in company gegeven, bijvoorbeeld als teambuilding. Dat kan op locatie in Nederland of België of virtueel via Zoom, Meets of Teams.

Kosten van de Instagram training

De kosten voor de Instagram training bedragen: €2.150,- voor een hele dag en €1.250,- voor een halve dag, ongeacht het aantal deelnemers. De kosten zijn exclusief BTW, reiskostenvergoeding en eventuele kosten voor zaalhuur en catering.

Inschrijven de Instagram training

    0 replies on “Training: Instagram voor media en merken”