Tussen beauty en mode

Mirror Mirror

De legendarische editor van Harpers Bazaar en Vogue Diana Vreeland zei ooit: “Give people what they never knew they wanted.” Onder dit credo lanceert modejournalist Georgette Koning een nieuwe glossy: Mirror Mirror.

Mirror Mirror is niet de zoveelste titel in het volle modeschap. Het uitgangspunt van het blad is beauty, maar dan wel gelinkt aan mode. Koning: “Beauty-journalistiek beperkt zich vaak tot het aanprijzen van producten, Mirror mirror brengt beauty een stap verder. Mirror mirror interviewt de smaakmakers uit de beauty-industrie. Modeontwerpers praten over beauty en over onze gezamenlijke jacht naar de eeuwige jeugd.”

Niet zo maar een lippenstift, dus. Maar een kijk op de evolutie van ons denkbeeld over schoonheid. En dat ouderwets op papier. MIRROR MIRROR is een Engelstalig magazine dat ook over de grens wordt gedistribueerd. Voor € 14,95 koop je een exemplaar bij de Bestseller keten, bij skins.nl, Bol.com, Amazon.com, W-Hotel, Xbank Amsterdam. En bij über hippe conceptstores zoals Colette in Parijs, Corso Como in Milaan en Opening Ceremony in New York.

Mirror Mirror belooft ook een crossmediale uitrol. Via een QR-code komt de cover tot leven. Een app van nummer 1 volgt dit najaar. Georgette Koning studeerde mode aan de Rietveld Academie, werkte als ontwerper in Parijs en rolde via Cult magazine Dutch in de journalistiek. Ze schrijft boeken over mode en blogt over (independent) modeglossy’s op independentfashiondaily.com.

MM_nose

MM_fashion