Yoga Magazine lanceert eerste (betaalde) online magazine

Cover Yoga Magazine digitaal

Meer digitaal, minder print. Dat is de nieuwe koers van Yoga Magazine. Maar ook een meer ‘holistische’ aanpak op de producten. Dus niet een losse focus op print abonnees, online leden en betaalde kijkers van Yoga TV, maar gebruikers toegang geven tot de ‘hele wereld’ van Yoga Magazine.

“We maken er een meer geheel van”, zegt hoofdredacteur Heleen Peverelli. Vanaf januari hebben we alle ‘print only’ abonnees ook toegang gegeven tot Yoga TV. En gister kregen ze ook het de eerste editie van ons digitale magazine. De abonnementsprijs is daarmee wel iets omhooggegaan, maar daar is ook veel meer voor terug gekomen.”

Volle rijkdom

Het inzetten van digitale kanalen als TV en een digitaal magazine is voor Yoga Magazine een logische. Volgens Peverelli moet je yoga ook kunnen laten zien. In haar video-voorwoord zegt ze: “De belangrijkste reden om met het digitale magazine te starten is om je de yoga in z’n volle rijkdom te laten ervaren. Dus niet alleen via geschreven teksten en foto’s, maar ook door middel van video, muziek en ingesproken verhalen.”

Meten is weten

Een bijkomend voordeel van digitale magazines is het feit dat je doorlopend lezersonderzoek kunt doen. “Ons digitale magazine heeft een groot voordeel. Je kunt alles meten: wat lezen mensen, tot hoever lezen mensen, wanneer haken ze af?” Deze inzichten gebruikt de redactie om volgende edities beter te maken, aldus Peverelli.

Print blijft

Yoga Magazine is gemaakt in Maglr en zal 2 x per jaar gaan verschijnen. Het papieren magazine blijft, maar krijgt wel een lagere frequentie van 4 x per jaar. Nieuwe abonnees krijgen de keuze uit een abonnement voor alleen Yoga TV, of een gecombineerd abonnement voor alle producten. Zowel het papieren als het digitale magazine zijn ook los te koop.